کد خبر: ۵۹۴۷
۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰

درخت‌ها در کوچه شهیدحسینی محراب تک مانده‌اند

از سرسبزی و طراوت گذشته در کوچه شهید حسینی‌محراب ۷۵ که اهالی حرف آن را می‌زنند، چیزی باقی نمانده است به‌جز تک درخت‌هایی که سایه‌ای ندارند.

گشت‌وگذار در کوچه شهید حسینی‌محراب ۷۵ که گفته می‌شود زمانی محل کشت و زرع و زمین کشاورزی بوده است، در آفتاب مرداد، کمی سخت است. از سرسبزی و طراوت گذشته که اهالی حرف آن را می‌زنند، چیزی باقی نمانده است به‌جز تک درخت‌هایی که سایه‌ای ندارند.

بافت غیراصولی و غیراستانداردی که به حاشیه شهر نسبت داده می‌شود، در این معبر به‌وضوح به‌چشم می‌آید. پیاده‌رو‌های دوطرف ابتدای کوچه، باریک و کم‌عرض هستند، اما همین پیاده‌رو هم در انتهای کوچه دیگر وجود ندارد.

در همسایگی مسجد و مدرسه

سال ۱۳۶۳ حاج‌آقای ترکمن زمین مسجد امام‌حسین (ع) را وقف کرد و بعد اهالی برای ساختن آن آستین بالا زده‌اند. در طرح نیکوکارانه‌ای که متولیان مسجدی آن را اجرا می‌کنند، سیصد خانواده تحت پوشش هستند.

در همسایگی مسجد و مدرسه

دبیرستان و هنرستان الزهرا (س) سال ۱۳۸۲ تأسیس شد و اکنون در سه شاخه نظری و دو رشته کامپیوتر و حسابداری فعال است. دانش‌آموزان موفق زیادی از این مجموعه وارد جامعه شده‌اند.

 

در همسایگی مسجد و مدرسه

انتهای این معبر، زمین‌های خالی زیادی وجود دارد که همسایه‌های آن می‌گویند قبلا در آن سبزی کشت می‌شد و چندسالی است که بایر شده است.

در همسایگی مسجد و مدرسه

در انتهای معبر، یک طرف پیاده‌روست و سمت مقابل، زمین کشاورزی بدون هیچ فضایی برای تردد عابرپیاده است.

ارسال نظر